Friday 24 May 2024

衣着 Attire




在衣着这方面,我属于笨拙保守派。

小时候的衣服装饰,父母说了算。 

在我上大学时,终于可以自己选购衣服装饰。我的品味,着实令人嗤之以鼻。我的某位同学,曾经评论,我的衣服颜色怎么就好比戴孝般,灰淡老土。

后来工作了好一段日子,才开始购买颜色较鲜艳的服饰。

Fashion and style are never my forte. My clothes tend to be sedated and old fashion.

Brightly coloured clothes are not my style. 

Partly because of financial constraint, I never spend too much money on clothes /shoes... even up to now (when I am financially stable).

Perhaps, it is time to enjoy and be more "flashy"!

No comments:

Post a Comment